Nytt verktøy for smarte energiløsninger


Huseierne vil ha komfort, ikke energisparing
– Vår erfaring er at svært få boligeiere ringer håndverkeren for å energieffektivisere boligen sin. De ringer fordi de ønsker å skifte tak, renovere deler av badet eller installere nytt kjøkken. Vi ser at det er komfort, brukervennlighet og estetikk som er avgjørende for kunden, ikke nødvendigvis energisparing, sier daglig leder i Lavenergiprogrammet, Christine Molland Karlsen, og legger til:

– Heldigvis henger alt dette sammen. Tiltak som gir bedre komfort, sparer ofte også energi. Dette ønsker vi at håndverkerne skal formidle videre til sine kunder.

Lavenergiprogrammet har derfor utviklet en nettløsning for smarte energiløsninger ved oppussing. Det digitale verktøyet skal få boligeiere til å tenke energitiltak sammen med vanlige oppussingsoppgaver.

Nettløsningen ”Smarte energiløsninger ved oppussing” tar utgangspunkt i de vanligste oppdragene håndverkere utfører og tar for seg både innvendig og utvendig rehabilitering.

 
<< Forrige        5 av 45        Neste >>
 
 
Skriv ut